Licznik odwiedzin

poniedziałek, 27 listopada 2023

"Niech tak zostanie" Hanna Nogajska

 


    Witajcie w poniedziałek! :) Kto już czuje powoli nadchodzącą zimę? Ja zdecydowanie! Czuję ją w powietrzu i o ile śnieg i mróz akceptuję tylko w okolicy Świąt, to zdaję sobie sprawę z tego, że nic w tej kwestii nie mam do powiedzenia. Natura i tak zrobi swoje, ale na szczęście można się zakopać pod kocem i czytać, czytać, czytać…


    Macie czasami tak, że książka leży i czeka na swoją kolej? Bo u mnie od czasu do czasu właśnie tak się dzieje i choć miało być zupełnie inaczej, dopiero po kilku miesiącach wzięłam tę książkę do ręki i przewróciłam pierwszą stronę, a później kolejną i kolejną...Zachwyt! To słowo, które opisuje moje pierwsze wrażenia, a zaraz obok zaduma i nostalgia! „Niech tak zostanie” zdecydowanie zasługuje na Waszą uwagę!


*****

Kilka słów od recenzentki „Twardej Oprawy”

Marty Karalus


Książka Hanny Nogajskiej „Niech tak zostanie” to powieść obyczajowa, zawierająca elementy kryminalne, związane z tajemniczym zabójstwem sprzed lat.


Ciekawa historia rodzinna, dobre wprowadzenie, ciekawie wykreowana postać Anieli.


Powieść rozgrywa się w dwóch planach czasowych – w latach około wojennych i współcześnie. Te dwa plany czasowe wiąże ze sobą rodzinna zagadka, którą próbuje rozwiązać główna bohaterka, Zosia.


Ukazane w powieści wydarzenia z przeszłości na pewno zainteresują niejednego czytelnika.



    Dla mnie powieść Pani Hanny Nogajskiej to odkrycie tego roku. I nie boję się tego otwarcie przyznać. Książka wprowadziła mnie w czasy zamierzchłe, których zupełnie nie znam. Miałam okazję poznać losy bohaterów, z którymi bardzo się zżyłam i którym kibicowałam do samego końca. Umiejętne lawirowanie pomiędzy latami około wojennymi, a współczesnością wywoływało u mnie wciąż narastającą ciekawość. Powieść trzyma w napięciu i intryguje. Jednocześnie wywołuje także zadumę, poczucie nostalgii i zamyślenia. Szukanie swoich korzeni, pochodzenia, to zawsze są lata pracy, które niekoniecznie przynoszą nam oczekiwane rezultaty.


    Autorka, w swojej powieści, w przejrzysty sposób pokazuje jak bardzo wydarzenia z przeszłości mają wpływ na teraźniejszość. Jak to, co wydarzyło się kiedyś, może zmienić bieg wydarzeń i wpłynąć na życie tu i teraz.

    Z całego serca gratuluję Pani Hannie i dziękuję za egzemplarz do recenzji. To była niesamowita uczta literacka do której zachęcam każdego z Was! :)


Wasza Aleksandra


PS. Autorka wydała tę powieść samodzielnie, a zakupić możecie ją w księgarni Hobbit w Toruniu :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz